neděle 20. listopadu 2016

Ministřípky: Cimrman v Divadle Za rohem

Vancouver se může pochlubit jedním z nejdéle působících českých divadelních souborů v zahraničí. Jedná se od Divadlo Za rohem, které letos slaví už 36. výročí nepřetržitého působení. Za svoji kariéru tato divadelní skupina ztvárnila více než padesát produkcí a sto dvacet sedm představení. Diváci si mohli svého rodného jazyka užít v dílech od středověké trhové taškařice, od nesmrtelných komedií Moliéra a Goldoniho, od českých klasiků Jiráska a Klicpery, přes skvosty bratří Čapků, Voskovce, Wericha a Ježka, přes krále komiků Vlastu Buriána až po díla současných českých dramatiků Havla, Kohouta, Klímy, Ringo-Čecha, Koenigsmarka, Vostrého, Procházky a Goldflama.

 O uplynulém víkendu uvedl tento divadelní soubor Cimrmanovu hru Švestka k oslavě 50. výročí založení Divadla Járy Cimrmana. Originál jsem již několikrát viděla a tento vancouverský divadelní soubor zvládl představení znamenitě. Bavila jsem se od začátku do konce a bylo zajímavé vidět tuto hru ztvárněnou jiným souborem.

A tečka nakonec. Do tohoto divadla, Inlet Theatre v Port Moody, jsem jela poprvé. Podařilo se mi ale vystoupit na špatné zastávce a půl hodinu před představením jsem byla půl hodiny pěšky od cílové destinace. Jak lépe se připravit na kulturní zážitek než 20 minutovým během. Doběhla jsem tam na poslední chvíli, zadýchaná, zpocená, ale nadšená, že včas. A když jsem konečně chytila dech, rázem jsem se cítila jako doma, protože všichni okolo mluvili česky a slovensky. Byl to hezký zážitek a už se těším na další představení!

Žádné komentáře:

Okomentovat